25 Ocak 2015 Pazar

aşur ,aşür Antakya mutfagi


Bu yemegi hatayli bi komsumun annesi yapmisti Azizecim senin annen canim tabi ben ogun gidemedigim icin giden arkadasim boyle birsey yediklerini anlatti.
Yoresel tatlara tum mutfaklara cok merakliyim,keskegide cok severim.sevgili hatice ablamda yemistim ilk kez sakaryada opuyorum ablam
Neyse konuyu dagitmayayim :-) 
Bende keskegi surekli yaparim cok seviyoruz,dedim  birde su asuru yapayim tarifi nette epey bakindim 
alyaberke nin tarifi cok ayrintili olunca hosuma gitti
Aynen aktardim sizler icin
Keskege cok benziyor yapim asamalarinda farkliliklar var .
Fotograf benim yemegimden ben ekstra olarak uzerine haslayip kavurdugum etle servis ettim,malum cocuklar ve esim boyle olunca dahabi sevdiler :-) 
MALZEMELER:
Yarım kilo yağsız kuşbaşı dana eti
yarım kilo döğme (bazı yörelerde yarma,buğdayda denir)
1 çay bardağı nohut
1 adet orta boy soğan
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığından çok az karabiber
1 yemek kaşığı biber salçası(veya 4-5 adet kurutulmuş kırmızı biber)
2 çay kaşığı tuz(salçanız çok tuzluysa daha az atın)
125 gr tereyağı (yarım pk)(eritilip sonradan eklenecek)
ÜZERİNE:
2-3 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı
1-2 çay kaşığı kimyon
2-3 parça ceviz içi veya badem içi
YAPILIŞI:Buğday ve nohutu bir gece suda bekletin.Kuşbaşı eti tencereye koyun.üzerine 5-6 su bardağı su koyun.(et suyumuzda olsun diye).eti haşlayın.et haşlanınca eti suyuyla beraber büyük bir tencereye koyun.(7-8 kiloluk tencere olur).Etin üzerine döğme, nohut ve kıyılmıs soğanı,salçasını,tuzunu,kimyon ve karabiberini ekleyin.koyduğunuz malzemelerin üstü kapanana kadar su ekleyin.Sürekli kısık ateşte 2-3 saatte pişer.pişerken hiç karıştırmayın.döğmeler iyice yumuşayıp dağılana kadar pişirin.(aşürü dövünce tamamen dağılması gerek)
aşur piştikten sonra ocaktan alın.yere bir sofra bezi serip tenceredeki aşürü dövün.antakyada büyük tahta kaşıklarla çömçelerle dövüyorlar.iyice ezilinceye kadar dövün.dövünce sakız gibi uzamalı macun gibi bir görünümü olması gerekiyor.ben kolay olsun diye el blendırıyla olmazmı dedim.usülü çömçelerle dövmekmiş:)
Tavada yarım pk. tereyağını (125 gr) eritin.yağ kızgınken dövülen aşürün içine karıştırın.servis tabaklarına aşürü koyup bastırın.ayrıca üstü için 2-3 yemek kaşığı tereyağı eritin.servis tabağındaki aşürün üzerine gezdirin.1 -2 çay kaşığı kimyon serpin.isteğe bağlı ceviz veya badem konuyor.servis tabağından istediğiniz kadarını alıp afiyetle yiyin.afiyet olsun…
NOT:ÜZERİNE GEZDİRECEĞİNİZ YAĞI ERİTİP İÇİNE KİMYONU DA EKLEYİP HAFİF KAVURARAKTA AŞÜRÜN ÜZERİNE DÖKEBİLİRSİNİZ.
Afiyetle kalin sevgili takipcilerim 
NOT:ET OLARAK KEMİKLİ DANA BOYNUDA KULLANABİLİRSİNİZ.KEMİKLİ ET KULLANIRSANIZ HAŞLANDIKTAN SONRA SUYU SÜZÜP KEMİKLERİ AYIKLAYIN.ETLERİ DİDİKLEYİP TEKRAR SUYA EKLEYİN

6 yorum:

  1. Hakkaten güzel görünüyor hazırcana alıp yemek vardı şimdi...Ellerine sağlık Melisa'cığım...Unutmadan bizde çomça diyorlar sizin çömçe dediğinize. :)))))

    YanıtlaSil
  2. Harika bir yemek elinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. keşkeğe benzettim biraz ama sanırım nohut var bu yemekte.değişik ve güzel bir yemek canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ben çok severim canım benim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Selammm Pembe Makyaj Çantam Bloğum taşındı yeni adresimde de takibini beklerim. Sevgiler... blogkizsalseyler

    YanıtlaSil
  6. Çok iştah açıcı gözüküyor ellinize sağlık

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler