6 Haziran 2013 Perşembe

TAŞ KADAYIF YAPIMI ( YASSI KADAYIF)








2 su bardağı süt
1.5 su bardağı un(kıvama göre artırılabilir)
yapım paket kuru maya(mini tek kullanımlık paket)
1 çay kaşığı tuz
1çay kaşığı şeker
iç malzemesi için :ceviz
kızartmak için: sıvı yağ
bulamak için: yumurta
şerbeti:
2,5su bardağı su
2,5 su bardağı şeker
bikaçdamla limon

hazırlanışı:
hamur malzemesini güzelce karıştırıp mayalanması için bekletiyoruz(krep kıvamında bir hamur olacak)
mayalanan hamurdan minik yuvarlaklar döküp tek yönlü pişiriyoruz

tüm hamuru pişirdikten sonra gözenekli kısma bolca ceviz içi koyup kenarlarını elimizle bastırarak yapıştırıyoruz
zaten çok kolay yapışıyor
minik poğaça şeklinde tatlılarımız kızarmaya hazır
çırpılmış yumurtaya bulayıp güzelce kızartıyoruz
kızarmış kadayıflarımızı önceden hazırlayıp soğuttuğumuz şerbete batırıp bikaç dk bekletip servis tabağına alıyoruz


işte nefis kadayıfımız hazır


afiyetle kalın

12 yorum:

  1. canım ellerine sağlık annem çok yapardı çocukluğumun ramazanları geldi aklıma sevgileer..

    YanıtlaSil
  2. Görüntüsü harika. Hazır satılan bir şeyi evde yapmak.işte yemek bloğu.ayrıntı taş kadayıfı evde yapmak bravo.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık çok sevdiğim bir tatlı sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Bende yapmistim ve cook sevdigim bir lezzet... emeklerinize saglik...

    YanıtlaSil
  5. Aaaa dmeek istiyorum:)
    Çok kolaymış bu kadayıfı yapmak
    Çok sevdiğim bir tatlıdır
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Ben çok ama çok severim taş kadayıfını ama Danimarkada bulamıyorum,yazın yeme şansımız oluyordu şimdi bu şansı siz evime mutfağıma getirdiniz.Çok teşekkürler değerli akadaşım.Hemen deneyeceğim.Selamlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Nefis olur,çok severim.Ellerine sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık çok severim bu tatlıyı

    YanıtlaSil
  9. yaptım ama ben kızartmadım genede güzeldii

    YanıtlaSil
  10. merhaba tarifinizi yeni gördüm
    denemek istiyorum bir sorum olacak mümkünse dökülen hamurun iki tarafıda kızarıyormu acaba teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba harika güçlü hamurların tek tarafı pişiriliyor .diğer tarafı birbirine yapıştırmak için pişirmiyoruz

      Sil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler