17 Mart 2015 Salı

Çikolatalı ay kurabiye

Cok kolay ama sekil verme asamasi biraz el yoran neffis kurabiyeler
Malzemeler

250 gr tereyagi-margarin
1 cay bardagi sivi ya
5 yemek kasigi pudra sekeri
5 yemek kasigi nisasta
Aldigi kadar un

Uzeri icin
Benmaride eritilmis cikolata
Hamuru yogurup once ceviz kadar bezeler alip rulolar yapiyoruz,ay sekli verip firinda cok hafif pembe sekilde pisiriyoruz
Soguduktan sonra eritilmis cikolataya batiriyoruz 
Dilerseniz fibdik,fistik,sekerlemelerede bandirabilirsiniz 

7 Mart 2015 Cumartesi

Bİ' ÇAYINI İÇERİM ANACIM!

.






Dost sohbetlerinin en sevilen içeceği olan çay, ocakta kaynadıkça, bir yandan da insanları birbirine kaynaştırır. "Çay var" sözü bile tek başına mutluluk sebebi değil midir çoğumuz için?

Her tazelediğinizde aynı keyfi ve sıcaklığı sunması da ekstra güven verir sanki insana. Bu haliyle size karşı duygularının hiç değişmeyeceğinden emin olduğunuz bir sevgili gibidir çay... 

Bazen kısa bir molada ayak üstü yapılan muhabbetlere, bazen uzun saatler süren yorucu toplantılara, bazen de ev gezmesi yapan hanımların pastalarına, böreklerine yarenlik eder. Öğrenciler için ise sınav zamanlarının resmi içeceğidir çay... Bir işe başlamadan önce motivasyon aracıdır. Bir düşünün şimdiye kadar "Haydi bi' çay koyup, sonra başlayalım" dediğiniz ne çok şey olmuştur.

Akşam yorgun argın, işten eve dönüş yolunda, "Olsa da içsek" hayalleri kurdurur insana. "Suyunu yeni koydum, az bekle ki demlensin" sözü, sanki zamanı durdurur o anda. Oysa "Çayım hazır", müjdeli bir haber gibidir tiryakisine.

İlla ki ince belli cam bardakta içileni daha makbuldür. Dumanı hala tüten, taze demlenmiş tavşan kanı çayla dolu o sıcak bardak, adeta bir ritüel eşliğinde, en tepesinden baş ve işaret parmaklarının ucuyla tutulup, dudağa götürülürken, serçe parmak da istemsizce havalanır keyiften.  Bir kaç bardaktan sonra bile "Bi' çay daha?" diye sorsalar, "Alırım vallahi!" ya da "Eh! Koy da içeyim madem" cevabını duymaya nasıl da alışıktır kulaklarımız...

"Akşama müsaitseniz, bir çayınızı içmeye gelelim diyoruz" tabiri ise nazik olduğu kadar samimi ve yaygın bir kendini misafir ettirme yöntemidir dostlar arasında...

Kahvaltının yıldızı, öğlen yemeğinin tamamlayıcısı, beş çaylarının olmazsa olmazı, akşam yemeklerinin hazmı kolaylaştırıcısı, "bi çayınızı içmeye uğradık"la başlayan iş yeri ziyaretlerinin sıcak bahanesidir "Çay".



Bu kadar sevildiği ve çoğu zaman üç yudumda hızlıca tüketildiği için, sık sık taze olarak demlenmesi gerekir ya hani? İşte o kısmı biraz meşakkatlidir aslında. Demlikte kalan eski çayın posasını dökeceksin de, iyice temizleyeceksin ve yeni çayı demlenmeye bırakacaksın ki tadı acılaşmasın. Tüm bunlarla uğraşmak istemeyenler için en iyi çözüm ise demlik poşetler... Ama gerçek bir çay tiryakisini memnun etmek istiyorsanız, içinde gerçek dökme çay bulunan zengin dem kullanmalısınız. Ofçay'ın Hazine Zengin Dem'i tam aradığınız gibi işte. Hem de bu sayede çayları bardağa dökerken, her seferinde bir de süzgeçle uğraşma derdi de yok. Sadece çay keyfi var, mis gibi...

Kışın insanın içini ısıtan, yazın ferahlık vererek harareti gideren, her daim samimi sohbetlere eşlik eden ve saat sınırı olmaksızın, canınız her istediğinde içilebilen bu mis kokulu mucize içeceğin keyfi, Ofçay'ın köşeli büyük boy demlik poşet içinde sunulan yeni ürünü "Hazine Zengin Dem" sayesinde artık daha da artıyor.

Bilindik yuvarlak demlik poşetlerin aksine, Ofçay'ın köşeli ve büyük boy olarak hazırladığı bu yeni demlik poşetlerin içinde "gerçek dökme çay" bulunduğu için, 1 poşetten, 10 bardak çay çıkıyor.  Hem en tiryakisini bile memnun edecek gerçek bir lezzet sunduğundan, hem de demlik temizleme ve süzgeç kullanma gibi zahmetlerden kurtardığından, özellikle bir-iki bardak çayla yetinemeyenler ya da kalabalık misafirleri gelenler için gerçekten büyük kolaylık. Bu sayede siz, sevdiklerinizle muhabbetin tadını çıkarın, misafirleriniz de Ofçay'ın :)

Bu içerik http://usengecsef.blogspot.com/ tarafından hazırlanmıştır.


Bir boomads advertorial içeriğidir

27 Şubat 2015 Cuma

Ev yapımı çokoprens

 Bunlari caya gelen arkadaslarima yaptim
Cocuklariniz icin evde birlikte yapabileceginiz nefis cokoprensler

Malzemeler:
150 gr tereyagi
1 cay bardagi pudra sekeri
Yarim cay bardagi sivi yag
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 vanilya
Aldigi kadar un
Arasi icin torku frema
Hamuru yogurup 10 dk kadar dinlendiriyoruz.icinde yogurt sut olmadigi icin acarken sekil verirken dagilabilir parcalanir ozaman tarif eksik yanlis demeyin :-)
Yagli kagit uzerinde acarsaniz sizin icin kolay olur.firin tepsisi e siralayip uzerine catalla veya copsisle delikler yapin
Hafif pembe sekilde pisirin.soguyunca aralarina kahvaltilik cikolata surup iki kati yapistirin
Hepsi bu :-)
Afiyetle kalin

17 Şubat 2015 Salı

Salçalı ayçekirdekli kurabiye

150 gr tereyagi
2 yumurta(birinin beyazini ustu icin ayiriyoruz)
1 tatli kaşığı salca
2 yemek kaşığı yoğurt
1 fincan sıvı yağ
1 cay kaşığı tuz
1çay kaşığı şeker
1 paket kabartma tozu
Aldigi kadar un
Uzeri icin aycekirdegi
 Ay cekirdegi haric tum malzemeyle bi hamur yoguruyoruz.ele yapismayan cok kati olmayan klasik kukak memesi kivaminda
Hamurumuz biraz dinlendikten sonra tezgahta acip ister kalipla ister bicakla karelere ayiriyoruz
Once yumurta akina sonra aycekirdegine buluyoruz
Firina veriyoruz
Ben firini onceden isitmiyorum hic bir zaman  siz firin ayariniza gore kurabiye pisirdiginiz isida pisirebilirsiniz
Ben 190c de pisiriyorum
Afiyetle kalin


2 Şubat 2015 Pazartesi

gelin cantasi

Merhabaaa
Tatilin basinda annemlere gittim.pazar dondum ve giderken temiz biraktigim ev nedense biz esyalarla gelince tekrar bi karisti :-)
Sabah kahvaltiya su gordugunuz gelin cantalarini hazirladim.aman nefiss bisey olmus kendim yaptim diye demiyorum yigenim ve ogluslar silip supurduler
Tarifi cok kolay
Hadi hemen sizde yarinki kahvalti icin not alin


2 yumurtayla 2 kaşık şekeri cirptim
1 su bardagi sut
1 kabartma tozu
1 vanilya
Kakao { ben bukez kakao kalmadigi icin nesguik 
1,5 su bardagi un
Hepsini guzelce karistirdim
peceteye yag dokundurup tavayi siler gibi yaptim kizgin tavaya minik yuvarlaklar olacak sekilde  doktum.hamur bitene kadar ayni islemi tekrar ettim
Diger yanda ic malzeme icin
1 poset krem santi
1 muz
Damla cikolata
1 paket finger biskuvi
Santiyi bir bardak sutle cirptim icine minik dogradigim muzlari,cikolatayi,ezdigim biskuvileri dokup guzel karistirdim.cok kati olmayan kivamdaki ic malzemeyi pisirip soguttugum yuvarlak panceklerin arasina bolca koyuo uclarini tamamen kapatmadan birlestirdim bolca hindistan cevizine buladim
Hepsi bu ama ben cikolatasiz durmam biliyorsunuz 
Uzerine eritilmis cikolata gezdirdim himmmm 
Kahvaltiyla sinirli kalmayin bence cok pratik aksama cayin yanina ,hatta gunlerinize bile yapabilirsiniz 
Afiyetle kalin

25 Ocak 2015 Pazar

aşur ,aşür Antakya mutfagi


Bu yemegi hatayli bi komsumun annesi yapmisti Azizecim senin annen canim tabi ben ogun gidemedigim icin giden arkadasim boyle birsey yediklerini anlatti.
Yoresel tatlara tum mutfaklara cok merakliyim,keskegide cok severim.sevgili hatice ablamda yemistim ilk kez sakaryada opuyorum ablam
Neyse konuyu dagitmayayim :-) 
Bende keskegi surekli yaparim cok seviyoruz,dedim  birde su asuru yapayim tarifi nette epey bakindim 
alyaberke nin tarifi cok ayrintili olunca hosuma gitti
Aynen aktardim sizler icin
Keskege cok benziyor yapim asamalarinda farkliliklar var .
Fotograf benim yemegimden ben ekstra olarak uzerine haslayip kavurdugum etle servis ettim,malum cocuklar ve esim boyle olunca dahabi sevdiler :-) 
MALZEMELER:
Yarım kilo yağsız kuşbaşı dana eti
yarım kilo döğme (bazı yörelerde yarma,buğdayda denir)
1 çay bardağı nohut
1 adet orta boy soğan
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığından çok az karabiber
1 yemek kaşığı biber salçası(veya 4-5 adet kurutulmuş kırmızı biber)
2 çay kaşığı tuz(salçanız çok tuzluysa daha az atın)
125 gr tereyağı (yarım pk)(eritilip sonradan eklenecek)
ÜZERİNE:
2-3 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı
1-2 çay kaşığı kimyon
2-3 parça ceviz içi veya badem içi
YAPILIŞI:Buğday ve nohutu bir gece suda bekletin.Kuşbaşı eti tencereye koyun.üzerine 5-6 su bardağı su koyun.(et suyumuzda olsun diye).eti haşlayın.et haşlanınca eti suyuyla beraber büyük bir tencereye koyun.(7-8 kiloluk tencere olur).Etin üzerine döğme, nohut ve kıyılmıs soğanı,salçasını,tuzunu,kimyon ve karabiberini ekleyin.koyduğunuz malzemelerin üstü kapanana kadar su ekleyin.Sürekli kısık ateşte 2-3 saatte pişer.pişerken hiç karıştırmayın.döğmeler iyice yumuşayıp dağılana kadar pişirin.(aşürü dövünce tamamen dağılması gerek)
aşur piştikten sonra ocaktan alın.yere bir sofra bezi serip tenceredeki aşürü dövün.antakyada büyük tahta kaşıklarla çömçelerle dövüyorlar.iyice ezilinceye kadar dövün.dövünce sakız gibi uzamalı macun gibi bir görünümü olması gerekiyor.ben kolay olsun diye el blendırıyla olmazmı dedim.usülü çömçelerle dövmekmiş:)
Tavada yarım pk. tereyağını (125 gr) eritin.yağ kızgınken dövülen aşürün içine karıştırın.servis tabaklarına aşürü koyup bastırın.ayrıca üstü için 2-3 yemek kaşığı tereyağı eritin.servis tabağındaki aşürün üzerine gezdirin.1 -2 çay kaşığı kimyon serpin.isteğe bağlı ceviz veya badem konuyor.servis tabağından istediğiniz kadarını alıp afiyetle yiyin.afiyet olsun…
NOT:ÜZERİNE GEZDİRECEĞİNİZ YAĞI ERİTİP İÇİNE KİMYONU DA EKLEYİP HAFİF KAVURARAKTA AŞÜRÜN ÜZERİNE DÖKEBİLİRSİNİZ.
Afiyetle kalin sevgili takipcilerim 
NOT:ET OLARAK KEMİKLİ DANA BOYNUDA KULLANABİLİRSİNİZ.KEMİKLİ ET KULLANIRSANIZ HAŞLANDIKTAN SONRA SUYU SÜZÜP KEMİKLERİ AYIKLAYIN.ETLERİ DİDİKLEYİP TEKRAR SUYA EKLEYİN

19 Ocak 2015 Pazartesi

Kupta muhallebili kadayif

Bu gun sali yine soguk ve sisli bir hava var Konyada 
Gunlerdir disari cikmiyorum.malum kucuk oglusum hasta olur korkusuyla evdeyiz.baharin gelmesini iple cekiyoruz
Bu arada motif etkinligi icin motiflerim bitmek uzere.yigit firsat verdigi zamanlarda ev isleri,kurabiye,orgu ...... Kosturuyorum :-)
Allah saglik versin de kosturalim
Bu tatliyi cuma aksami yemege gelen misafirlerimiz icin hazirladim
Kupta olunca sunum cok kolay oluyor.
Buyrun bi bakin tarife 

Daha once yaptigim muhallebili-kafayif.
Bu kezde kuplarda hazirladim
Yarim kg kadayifi iyice ufalayip kuculttum icine tereyagi az siviyag 2 kaşık toz seker biraz ceviz atip surekli karistirarak altin rengini alana kadar kavurdum

Diger yanda
1 lt sut
1 su bardagi seker
4 kaşık un
4 kaşık nisasta
Kaynattim muhallebi ilininca icine bir poset toz santiyi dokup guzelce cirptim.kuplara biraz kadayif biraz muhallebi olarak yerlestirdim
Afiyetle kalin

MUZLU CIKOLATALI KREP RULOSU


12 Ocak 2015 Pazartesi

LİMON GLAZÜRLÜ TARÇİNLİ ÇÖREK

hamur malzemesi:

1 yumurta
1 su bardağı süt
1/2 çay bardağı toz şeker
1/2çay bardağı sıvı yağ
1 çay kaşığı tuz
1 paket instan maya
aldığı kadar un
iç harcı için: toz şeker 
tarçın
tereyağı


limon glazür için :

Malzemeler ;
 1  limon
 limon kabuğurendesi
 1 bardak pudra şekeri
 Limon kabuğunu rendeleyip içine 1 adet limonun suyunu koyup karıştırın. içine  pudra şekerini koyup  pürüzsüz bir hal alana kadar çırpıcıyla çırpalım  akışkan bir sıvı olacaktır.
elimizdeki sıvıyı keklere,kurabiyelere,çöreklere uygulayailirsiniz
çörek için hamurumuzu yoğurup dinlenmeye bırakıyoruz.mayalanan hamuru iki bezeye ayıralım tezgahta yrım cm kadar açalım üzerine oda ısısındaki tereyağını elimizle açmaya sürer gibi sürelim
üzerine dilediğiniz miktarda toz şeker ve tarçın serpip hamuru rulo yapıyoruz
ikişer parmak kesip kesilen kısımları tepsiye gelecek şekilde sıralıyoruz
biraz tepsi mayası geldikten sonra fırına veriyoruz.pişen çöreklerimiz soğuduktlan sonra üzerine glazür döküp ssrvis ediyoruz
glazür sevmiyorsanız pudra şekeri serperek veya sade olarakta tüketebilirsiniz

9 Ocak 2015 Cuma

Elmalı kurabiye

Cayin yanina,gun sofralarina en yakisan kurabiye olmali
Herkes cok seviyor

Cokta kolay
Elmalari rendeleyip sekerle suyunu cekene kadar pisiriyoruz
Soguyunca ceviz ve tarcin ekliyoruz
Hamur icin
150 gr oda isisinda tereyagi
1 fincan sivi yag
2 yumurta
2 yemek kasigi yogurt 
1 cay bardagi pudra sekeri
Kabartma tozu
Vanilya
Aldigi kadar un
 Hamuru yogurup 10 dk dinlendiriyoruz
Hamuru istediginiz gibi sekil verebilirsiniz.ben ic harci bol seviyorum .pastanelerdeki kocaman elmali kurabiyeler gibi kurabiyelerim olsun istedim
Yuvarlak kalipla kesip bol harc koydum tamamen bastirip kapatmadim.aksi halde harc bol oldugu icin tasacakti:-) 
Firina verip hafif pembe pisirdim
Uzerine bol pudra sekeri
Afiyet olsun saglicakla kalin


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...